خاصیت چای با لیمو ترش در گلو درد
نوشته شده توسط : nahal

مرتضی صفوی متخصص تغذیه گفت: برای گلو درد بهترین دارو لیموترش است. غرغره آب نیم گرم با آبلیمو ،‌ ورم گلو و گلو درد را برطرف خواهد كرد.این متخصص تغذیه در گفتگو با فارس، افزود: چای یكی از بهترین نوشیدنی‌های جهان است. روزانه حدود 2 میلیارد فنجان چای در سراسر جهان نوشیده می‌شود. مصرف لیموترش به همراه چای خاصیت ضدسرطانی آن را 2 برابر می‌كند كه به دلیل افزایش خاصیت آنتی‌اكسیدانی است.

caiilimoo
 وی گفت: برای گلو درد بهترین دارو لیموترش است. غرغره آب نیم گرم با آبلیمو،‌ ورم گلو و گلو درد را برطرف خواهد كرد. لیموترش به علت داشتن خواص اسیدی ضدعفونی‌كننده قوی است. خوردن آبلیمو سنگ‌های كلیه را نیز دفع می‌كند. 
این متخصص تغذیه افزود: مصرف لیموترش و دارچین همراه چای مفید است و مصرف این مواد همراه با چای، خاصیت آنتی اكسیدان آن را چند برابر می‌كند. 
صفوی اضافه كرد: لیموترش خاصیت مقوی كردن پانكراس و كبد را دارد. مصرف آبلیمو برای افرادی كه دارای زخم گلو و پیوره هستند ، می‌تواند مفید باشد. 
وی افزود: نقش ویتامین C در بدن خنثی كردن نیتروزامین‌ها است و پكتین موجود در لیموترش باعث كاهش كلسترول خون می‌شود كه برای بیماران قلبی و عروقی و كم كردن عوارض بیماری بسیار مفید است. 
این متخصص تغذیه اضافه كرد: لیموترش باعث جلوگیری از خونریزی، افزایش مقاومت بدن، جلوگیری از عفونت‌ها و سرطان می‌شود، آنتی‌اكسیدان قوی و اثر قابض كننده دارد و مقوی بدن است




:: بازدید از این مطلب : 1019
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: